Aktiv

Cibes Lift Group är en ledande tillverkare av plattformshissar med säte i Gävle, Sverige. Cibes produktportfölj erbjuder ett brett sortiment av vertikala plattformshissar, kabinhissar och trapphissar.
Alla hisslösningar är färdiga och levereras i hanterbara storlekar för snabb leverans och installation.
Dessutom har Cibes produkter lång livscykel och låga driftkostnader. Under de senaste åren har koncernen expanderat geografiskt och har nu lokala dotterbolag i Europa, Asien och Mellanöstern.

40+

Tusen hissar installerade världen över

385+

Anställda

50+

Exportmarknader

Företagsbeskrivning

Bakgrunden för Cibes Hissar härstammar från 1947, då den svenska hissinstruktören Bertil Svedberg startade ett tillverkningsföretag för godshissar. Under 2012 flyttades produktion och huvudkontoret till den nuvarande fabriken i Gävle, 200 km norr om Stockholm.
Idag är alla Cibes hissar konstruerade och tillverkade i Gävle, och såldes i mer än 70 länder via ett världsomspännande distributionsnät och lokala Cibes kontor.

Under åren har Cibes tillverkat och sålt nära 40 000 hissar över hela världen. Idag används dessa hissar av miljontals människor.
Cibes är en av grundarna i EPSA (European Platform and Stairlift Association) som arbetar för samstämmighet mellan EU-standarder och nationell lagstiftning. Cibes är också medlem i tekniska kommittéerna TC10 / WG8 och TC10 / WG13, för att utveckla befintliga och kommande EU-standarder för låghastighetshissar.

Företagsinformation

Företag Cibes
Status Aktiv
Industri Hissplattformar
Nalkas ägarandel 97 %
Investeringsår 2017
Huvudkontor Gävle, Sverige
Omsättning 2017 SEK 800m
Medarbetare 385
Webbplats www.cibeslift.com
VD Mats Engblom

Investeringsbakgrund

Cibes erbjuder ett attraktivt kundutbud som förenklar kundernas vardag.
Företaget är en ledande aktör på en fragmenterad marknad som drivs av grundläggande underliggande trender, som en växande och åldrande befolkning och ett ökande behov av kostnadseffektiva tillgänglighetslösningar. Vidare har bolaget en bred geografisk räckvidd med försäljning över hela världen, antingen genom egna lokala dotterbolag eller genom ett globalt nätverk av distributionspartners.